Pro školní rok 2025/2026 budou zapsány do 1. ročníku základních škol děti, které dosáhnou šestého roku věku do 31. 8. 2025 a děti s odkladem školní docházky.
Předpokládaný počet přijatých uchazečů: 16
Zápis pro školní rok 2025/2026 proběhne ve dnech 1. 4. 2025 až 3. 4. 2025 v době od 14:00 do 16:30 v budově Svobodné chebské školy, základní školy a gymnázia s.r.o., Jánské náměstí 15, 350 02 Cheb.
Ve dnech 22. 1. (od 10:00 hod.) do 27. 3. 2025 (do 10:00) bude zákonným zástupcům zpřístupněn rezervační systém, v němž zákonný zástupce vyplní žádost o přijetí k základnímu vzdělávání. Zároveň si rezervuje konkrétní termín a čas zápisu.
Přístup do rezervačního systému.
Děti by měly absolvovat nejen zápis na naší škole, ale i na své spádové škole, a to pro případ, že by nemohly být přijaty na naši školu. Datum a čas samotného zápisu nerozhoduje o pořadí přijatých dětí.
V případě dotazů prosím volejte na telefonní číslo 732 330 707.
Dokumenty potřebné k přijetí do 1. třídy bez odkladu povinné školní docházky:
- vytištěná a podepsaná žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, kterou se zákonný zástupce vyplní v elektronickém rezervačním systému;
- občanský průkaz zákonného zástupce a rodný list dítěte;
- v případě cizinců kopie dokladu o dlouhodobém nebo trvalém pobytu v ČR
Dokumenty potřebné k přijetí do 1. třídy po udělení odkladu na školní rok 2024/2025 povinné školní docházky (Dítěti byl v loňském školním roce udělen odklad povinné školní docházky.):
- vytištěná a podepsaná žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, kterou se zákonný zástupce vyplní v elektronickém rezervačním systému
- občanský průkaz zákonného zástupce a rodný list dítěte
- v případě cizinců kopie dokladu o dlouhodobém nebo trvalém pobytu v ČR
- rozhodnutí o udělení odkladu na školní rok 2024/2025
Dokumenty potřebné k přijetí do 1. třídy s odkladem povinné školní docházky (Rodiče budou žádat o odklad povinné školní docházky na příští školní rok.) :
- vytištěná a podepsaná žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, kterou se zákonný zástupce vyplní v elektronickém rezervačním systému
- občanský průkaz zákonného zástupce a rodný list dítěte
- doporučení poradenské zařízení (PPP nebo SPC) k odkladu školní docházky
- doporučení lékaře nebo klinického psychologa k odkladu školní docházky
Průběh zápisu do 1. třídy:
- zákonný zástupce předá vytištěnou a podepsanou žádost o přijetí k základnímu vzdělávání a doloží všechny výše uvedené dokumenty
- paní učitelka s dítětem odchází do připravené třídy. Kde bude paní učitelka nebo pan učitel formou přátelského pohovoru nad hračkami a obrázky sledovat citovou a sociální zralost dítěte, komunikační dovednosti, prostorovou orientaci, rozeznávání barev, početní představivost, kresbu, grafomotoriku apod. (připravené aktivity zaberou přibližně cca 30 minut); zároveň zákonný zástupce bude mít možnost pohovořit s pedagogem a poradit se např. o odkladu povinné školní docházky;
- po zapsání do seznamu, vyplnění přihlášky a splnění hravých úkolů mohou rodiče s dětmi odcházet;
- zákonní zástupci budou informováni (prostřednictvím přiděleného registračního čísla z rezervačního systému) o přijetí nebo o přijetí s odkladem povinné školní docházky do 30 dnů, tj. nejpozději dne 6. 5. 2024 na webových stránkách a vyvěšením na hlavním vchodu do budovy školy.
Rozhodnutí o přijetí se nezasílá, bude předáno na prvních třídních schůzkách.
Rozhodnutí o nepřijetí Vám bude doručeno doporučeně poštou.
Rozhodnutí o přijetí s odkladem povinné školní docházky se nezasílá a bude ode dne 6. 5. 2025 připravené k vyzvednutí v kanceláři školy.
O přijetí či nepřijetí dítěte k základnímu vzdělávání rozhoduje ředitelka školy podle zveřejněných kritérií (viz. Kritéria hodnocení). Na základě zákona č. 500/2004 Sb. Správní řád, § 36 odst. 3 mají účastníci obecně právo vyjádřit se před vydáním rozhodnutí ve věci k podkladům rozhodnutí.
Vydání rozhodnutí o přijetí k povinné školní docházce
- Na webových stránkách školy a na úřední desce školy bude vyvěšen seznam registračních čísel přijatých dětí.
- Rozhodnutí vydává ředitelka školy bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od zahájení správního řízení.
- Rozhodnutí má 1 originál, který se zakládá do spisu dítěte a je uložen na vedení školy.
Pokud rodič požaduje tiskopis rozhodnutí o přijetí, je mu vystaven stejnopis.
- Zákonný zástupce dítěte může podat odvolání proti rozhodnutí ředitelky školy ve lhůtě 15 dnů, která běží od následujícího dne po dni doručení.
Vydání rozhodnutí o nepřijetí k povinné školní docházce
- Rozhodnutí o nepřijetí dítěte vydává ředitelka školy bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od zahájení správního řízení.
- Základní škola doručí zákonnému zástupci dítěte rozhodnutí o nepřijetí do vlastních rukou.
- Zákonný zástupce dítěte může podat odvolání proti rozhodnutí ředitelky školy ve lhůtě 15 dnů, která běží od následujícího dne po dni doručení.
- Odvolání podává zákonný zástupce prostřednictvím ředitelky základní školy, jejíž činnost vykonává Svobodná chebská škola. Základní škola a gymnázium s.r.o., Jánské náměstí 15, 350 02 Cheb a rozhoduje o něm Krajský úřad Karlovarského kraje, odboru školství, mládeže a sportu
- Pokud je dítěti odklad povinné školní docházky povolen, zákonný zástupce dítěte je informován o povinnosti předškolního vzdělávání dítěte a možných způsobech jejího plnění.